Kaupunginhallitus |
§ 21 |
01.02.2016 |
TVT-TUKIHENKILÖN TOIMEN PERUSTAMINEN JA TÄYTTÖLUVAN MYÖNTÄMINEN
491//2016
KH § 21
Mänttä-Vilppulan perusopetuksen tvt-suunnitelmassa esitetyn vision mukaan tieto- ja viestintätekniikkaa käytetään sekä pedagogisesti että hallinnollisesti mielekkäällä tavalla opetussunnitelman mukaisesti, tavoitteellisesti ja oppimista tukien. Tieto- ja viestintätekniikan avulla tuetaan yhteistyötä eri verkostoissa sekä koulun sisällä että kodin ja koulun välillä, lähikoulujen välillä, valtakunnallisesti ja kansainvälisesti. Tieto- ja viestintätekniikan laitteisto ja ohjelmistot, opetushenkilöstön osaaminen ja koulutus ovat ajan tasalla.
Mänttä-Vilppulan perusopetuksen tvt-suunnitelman pohjalta on esitetty tvt-tukihenkilön palkkaamista tukemaan kouluja ja varhaiskasvatusta tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytössä ja vuoden 2016 talousarviossa on sivistyspalveluihin varattu määräraha tarkoitusta varten.
Tvt-tukihenkilö on tekninen asiantuntija, joka auttaa, tukee ja opastaa teknisissä kysymyksissä sekä huolehtii siitä, että tietokoneet, laitteet, oheislaitteet ja verkkoyhteydet ovat toimintakunnossa. Tvt-tukihenkilöllä tulee olla myös pedagogista näkemystä tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytöstä ja sen pedagogisesta kehittämisestä yhdessä opettajien kanssa.
Kaupunginhallitus päättää toimien perustamisesta (hallintosääntö 23 §). Toimea perustettaessa tulee päättää kelpoisuusehdoista (hallintosääntö 24 §) ja tehtävään sovellettavasta palkkaryhmästä (kh:n palkkausohje 11.4.2011 § 97).
Toimen täyttäminen kuuluu sivistysjohtajan toimivaltaan (hallintosääntö 29 §).
(Valmistelija henkilöstöpäällikkö Heikki Kivinen puh. 03-488 8700).
Esittelijän (kaupunginjohtaja Sirviö) päätösesitys:
Kaupunginhallitus päättää
perustaa tvt-tukihenkilön toimen 1.3.2016 lukien,
että tvt-tukihenkilön kelpoisuusehtona on vähintään datanomin tutkinto tieto- ja viestintätekniikan alalta,
että toimen palkkahinnoitteluryhmä on KVTES 01ICT060, ja päättää
myöntää toimelle täyttöluvan.
Päätös:
Päätösesitys hyväksyttiin yksimielisesti.