Tekninen lautakunta |
§ 53 |
13.05.2014 |
VUODEN 2014 KATUJEN PÄÄLLYSTYSOHJELMA JA PIENET KORJAUSKOHTEET
TEKLTK § 53
LIITE 6: Osoitekarttaotteet kohteista
Kuluvan vuoden talousarviossa on varauduttu 200.000€ määrärahalla katujen päällystys- ja pieniin korjaustöihin.
Tekninen palvelukeskus esittää lautakunnalle päällystettäväksi seuraavat väylät asfalttibetonilla kesällä 2014.
Mänttä
Koulukatu väliltä Virtasalmentie - Rusinniementie, pituus 180 m. Ajoradan reunaan korotettu kevyenliikenteen väylä. Kustannusarvio 42.000 €.
Liinamaankatu väliltä Virtasalmentie - Rusinniementie, pituus 110 m. Kustannusarvio 12.000 €.
Koskelankadun hidasteen korjaus Länsi-Koskelan kentän kohdilta, pituus noin 30 m sekä osa kevyenliikenteen väylää, pituus noin 50 m. Kustannusarvio 17.000 €.
Pakkaajankatu väliltä Koskelankatu - rautatien tasoristeys, pituus 120 m. Kustannusarvio 17.000 €.
Laurinkatu väliltä Aaponkatu - Kirstinkatu, pituus 250 m. Kustannusarvio 20.000 €.
Vilppula
Virtaintie väliltä Kangaskatu - Teollisuustie, pituus 580 m. Kustannusarvio 62.000 €.
Muut pienet korjauskohteet joita esitetään toteutettavaksi kesällä 2014.
Mänttä
Mustanlahdenkadun alkuosa teollisuusalueen puolelta muutetaan nykyisestä huonokuntoisesta asfalttipintauksesta sorapintaiseksi noin 150 m:n matkalta, kustannusarvio 5.000 €.
Vilppula
Kuutolankadun linjausta siirretään etelän suuntaan noin 2 m väliltä asema-aukio - Kaarikatu, pituus 150 m. Tällä hetkellä kadulla ei ole avo-ojia ja kadun kiinteistöillä on ongelmia kuivatuksen kanssa. Kun katu siirretään kaavan mukaiselle kohdalle, voidaan kadun reunoille kaivaa avo-ojat ja siten kuivatusta parannettua. Katua ei kuitenkaan peruskorjata, vaan se säilyy edelleen rakenteellisesti rakentamattomana. Kustannusarvio 7.000 €.
Päällystyksiin ja pieniin korjauksiin esitettävä kustannusarvio on kokonaisuudessaan 182.000 €.
(Valmistelija maanrakennusmestari Arto Myllylä, puh. 03-488 8341)
Esittelijän (tekninen johtaja Viitanen) päätösesitys:
Tekninen lautakunta päättää
valita valmistelijan esittämät kohteet kesän 2014 päällystys- ja pieniksi korjauskohteiksi.
Päätös: Päätösesitys hyväksyttiin yksimielisesti.